WeCare
Contract verlenging
Een Extended Warranty contract kan niet verlengd worden in duurtijd alsook kunnen de contractuele kilometers niet aangepast worden.
Een weCare Silver, Gold of Platinum contract kan aangegaan worden voor een duur van 3 tot 8 jaar en voor een kilometeraantal van 30.000 km tot 210.000 km (Commerciële voertuigen Volkswagen: 300.000 km). Het contract zal van kracht zijn op datum van de eerste inverkeerstelling die overeenstemt met de garantie startdatum van de constructeur, onder voorbehoud van goedkeuring door de leverancier. Het contract loopt ten einde wanneer het voertuig de termen van het contract heeft bereikt namelijk, de kilometerstand OF de einddatum van het contract. In het geval dat de kilometerstand bereikt wordt vóór het verstrijken van de einddatum van het contract, blijven de resterende maanden verschuldigd. In het geval dat de kilometerstand niet bereikt wordt op de einddatum van het contract, zal het dus niet verlengd kunnen worden.
Het Extended Warranty contract kan aangegaan worden voor een duur van 1 tot 3 jaar en treedt in werking op de vervaldatum van de constructeurswaarborg. Het contract verstrijkt 3 tot 5 jaar na de datum van eerste inverkeerstelling van het nieuwe voertuig en na 30.000 km tot 150.000km, volgens de contractueel onderschreven parameters, en bij het eerste van de twee termen die bereikt wordt.
Contract verbreking
Indien uw voertuig waarvoor het contract werd opgemaakt onbruikbaar wordt ten gevolge van een ongeval (bv. total loss enz.), ten gevolge van een feit buiten uw wil (bv. diefstal enz.) of in geval van verkoop/overdracht dient u ons binnen de maand te informeren over de verbreking van uw contract. De verstreken maanden blijven wel verschuldigd en een terugbetaling is dus niet van toepassing. In geval van overmacht kan hier een uitzondering op gemaakt worden op basis van de aangeleverde bewijsstukken. Om elke vorm van misbruik dat onder uw verantwoordelijkheid zou vallen te vermijden, stuurt u uw aanvraag per email samen met alle bewijsstukken naar wecare@dieteren.be of per brief naar D'Ieteren Automotive SA/NV, weCare, Leuvensesteenweg 639, 3071 Kortenberg. Indien de algemene en bijzondere voorwaarden die beschreven staan in uw contractuele overeenkomst niet worden nageleefd kunnen wij mits voorafgaande kennisgeving zelf beslissen uw contract stop te zetten.
Voor elke vervroegde verbreking op uw initiatief is een opzeggingsvergoeding verschuldigd die overeenkomt met 30% van de op de datum van opzegging resterende maandelijkse forfaits.
Bovendien kan er een regularisatie van de facturatie doorgevoerd worden op basis van, enerzijds, de reële kilometerstand op de datum van opzegging en, anderzijds, de ten laste genomen interventies tijdens de zes maanden die deze datum van opzegging voorafgaan.
Voor het Extended Warranty-contract is er geen terugbetaling voorzien.
BTW-verlaging voor personen met beperkte mobiliteit
Dat is zeker mogelijk. Wij dienen hiervoor in het bezit te zijn van document n° 717B dat u kan aanvragen via FODFIN. Voor een BTW-verlaging op de aankoop van een wagen is document n° 716 voldoende. Let wel: wij kunnen uw contract pas activeren op het moment dat wij het nodige document hebben ontvangen. Het is dus belangrijk om deze aanvraag eerstdaags na de aankoop van de wagen aan te vragen om te voorkomen dat u nog een hele periode moet wachten op de ontvangst van het document en bijgevolg dus ook op de activatie van uw contract. Voor elke nieuwe aankoop van een wagen dient u opnieuw dit document aan te vragen.
Regularisaties
Een regularisatie is een herberekening van uw maandelijks bedrag gebaseerd op uw parameters en rekening houdend met uw werkelijke kilometerstand. U kan dit vergelijken met bijvoorbeeld uw energiefactuur. U betaalt maandelijks een forfaitair bedrag dat een inschatting maakt van uw verbruik. Van zodra er in positieve of negatieve zin een afwijking wordt vastgesteld kan er mogelijks een regularisatie doorgevoerd worden. Een regularisatie gebeurt steeds op aanvraag van de klant. Bij gebrek aan melding door de klant hebben wij het recht om deze aanpassing zelf door te voeren. Afhankelijk of u meer of minder heeft gereden dan de overeengekomen parameters wordt u een deel terugbetaald of dient u de te veel gereden kilometers bij te betalen. Hiermee waarborgt u ook de volledige dekking van uw weCare en komt u nooit voor verrassingen te staan.
U wordt minstens een maand op voorhand per schrijven op de hoogte gebracht van deze automatische regularisatie. Dit schrijven is enkel een mededeling zodat u ervan op de hoogte bent dat deze aanpassing weldra zal plaatsvinden. Het al dan niet ontvangen van dit schrijven heeft echter geen invloed op de automatische uitvoering van de regularisatie. Mocht er volgens u een inschatting gemaakt zijn op basis van een foutieve kilometerstand geeft dit u ook nog steeds de gelegenheid om contact op te nemen met onze diensten om dit te corrigeren. U kan zelf ook steeds op eigen initiatief een tussentijdse regularisatie aanvragen indien u zelf een afwijking constateert. Meer details hierover kan u ook steeds terugvinden onder artikel 4 van onze algemene voorwaarden.
Let wel: de algemene voorwaarden kunnen onderhevig zijn aan wijzigingen. Voor uw persoonlijke situatie dient u zicht steeds te beroepen op de algemene voorwaarden die u heeft ontvangen bij de onderschrijving van uw contract. Mocht u deze niet direct terugvinden, dan kan u via onze weCare dienst steeds een kopie van uw contract opvragen.
Een regularisatie is niet mogelijk in geval van een Extended Warranty contract.
Vervangwagen
In geval van technische panne kan u in het kader van uw mobiliteitsgarantie genieten van een vervangwagen. Elke wagen geniet los van een weCare contract van de mobiliteitsgarantie van het merk: Audi, VW, VW ID, CVI, SEAT, SKODA.
Aansluitend op de mobiliteitsgarantie kan u ook genieten van weCare Assistance. Dit is een technische bijstand waarmee u vergoed wordt voor kosten die niet door de mobiliteitsgarantie gedekt worden zoals immobilisatie veroorzaakt door een ongeval, diefstal, repatriëring, etc.
In geval van een mechanische interventie aan uw wagen, dat 1 of meerdere dagen in beslag kan nemen, kan u in samenspraak met uw concessie beroep doen op een vervangwagen rekening houdend met hun geldende voorwaarden.
Mobiliteitsgarantie en weCare assistance
De mobiliteitsgarantie staat los van de 2 jaar garantie die de fabrikant biedt bij de verkoop van nieuwe wagens.
De mobiliteitsgarantie is een bijstandsdekking aangeboden door een van onze merken waarvan u profiteert in geval van immobilisatie als gevolg van een technisch probleem. Deze mobiliteitsgarantie is volledig gratis en heeft een onbeperkte geldigheid zolang u het onderhoudsprogramma van de fabrikant respecteert binnen het officiële netwerk van uw automerk. De mobiliteitsgarantie dekt een reeks kosten in verband met pechverhelping, een eventuele vervangwagen of hotelkosten. U krijgt de details van de gedekte kosten via de volgende llinks Audi, VW, VW ID, CVI, SEAT, SKODA.
WeCare vult deze mobiliteitsgarantie aan met weCare Assistance en biedt u zo nog meer voordelen. WeCare Assistance komt tussen voor bepaalde kosten met betrekking tot uw mobiliteit die niet zijn inbegrepen in de mobiliteitsgarantie van uw merk, in het kader van een ongeval, diefstal, poging tot diefstal en vandalisme (na analyse van uw dossier). WeCare Assistance is alleen geldig voor een weCare Silver, Gold of Platinum contract en is dus niet van toepassing op Extended Warranty contracten.
Via de volgende link krijgt u informatie over de gedekte kosten: weCare Assistance
Opgelet: Sommige modellen bieden een apart mobiliteitsgarantiepakket zoals de Volkswagen ID-familie. Bij aankoop van een VW ID krijgt u verlengde pechhulp voor een periode van 3 jaar vanaf de leveringsdatum. In dit geval is de weCare Assstance niet van toepassing. Uw dealer staat altijd klaar om u hierover meer te informeren, zodat u zeker op de hoogte bent van de vele voordelen waar u als klant van kan genieten
Afwijkend factuurbedrag
Maak u geen zorgen. We raden u aan om even de referentiedatum op uw factuur na te kijken. De éérste maand wordt namelijk altijd pro-rata gefactureerd voor de dagen verstreken vanaf de leveringsdatum. Dit betekent dat als u uw voertuig bijvoorbeeld op 16/01/2021 in bezit heeft genomen, uw eerste factuur de periode van 16 januari tot eind februari (ongeveer anderhalve maand) dekt. Vanaf de volgende maand betaalt u een vast maandelijks bedrag dat overeenkomt met wat contractueel is vastgelegd. Als dit het verschil echter niet verklaart, raden we u aan om het bedrag op je contract nogmaals te controleren en contact op te nemen met onze weCare-service via ons online formulier: weCare webformulier.
Kilometers bereikt voor einde contract
Indien de kilometerstand bereikt wordt vóór het verstrijken van de einddatum van het contract bent u niet meer gedekt door uw weCare contract en blijven de resterende maanden verschuldigd. Uw weCare contract wordt namelijk berekend op basis van de gekozen kilometerstand die we verspreiden over de door u gekozen duurtijd van uw contract. Ongeacht op welk moment u de kilometerstand bereikt, blijft de resterende periode wel nog verschuldigd.
Dit is niet van toepassing voor een Extended Warranty aangezien hier het volledige bedrag reeds werd ingelost bij aanvang van het contract.
Weet wel dat u kan blijven genieten van de voordelen van de mobiliteitsgarantie tot de einddatum van uw contract ook als de contractuele kilometers reeds eerder bereikt werden.